Klasyczne domino w edukacji matematycznej bardzo dobrze się sprawdza. Sprawia, że lekcja aktywizuje uczniów i sprawia, że lekcja przebiega czynnościowo. Wystarczy zestaw domino na parę i zaczynamy.
Dodawanie oczek na jednym kamieniu domina lub na dwóch, a nawet na trzech kamieniach.
Porównywanie liczb. Kamienie domina są figurami liczbowymi, więc możemy wprowadzać między nimi znak równości, mniejszości, większości.
Do stu. Siadamy w kręgu i dokładamy poszczególne kamienie dodając liczby. Następnie możemy wracać, zabierając kamień i odejmując liczby.
"Mydło" czyli zero. Mydło to kamień bez oczek, pozwala wprowadzić młodszym dzieciom pojęcie zera.
Konstrukcje z domino. Można budować, układać, konstruować i tworzyć "efekt domina".
Zabawy z domino sprzyjają indywidualizacji. Uczniowie mogą liczyć we własnym tempie i na wybranym przez siebie poziomie trudności. Wykonują przy tym wiele działań matematycznych. Uczą się bawiąc się i manipulując.
Moi uczniowie w czasie zabaw dowolnych wykorzystali domino do ważenia. Na liczydle "notowali swoje swoje wyniki. Odkryli przy tym jakąś matematyczną prawidłowość ...
1 komentarze:
Tak pomyślałam - pomoce znane od setek lat. A nadal wielkie możliwości edukacyjne!
Prześlij komentarz