Dzieci dobierają się w pary. Każda z par ma przygotowane przedmioty: książkę z ćwiczeniami lub chustę, klocki (taka sama ilość dla każdego dziecka, np. po 9), liczmany jako punkty za poprawne wykonanie zadania.
Jedno dziecko (odpowiadające na pytanie) zamyka oczy a drugie (zadające pytanie) chowa pod książkę ćwiczeń pewną ilość klocków. Zadaniem pierwszego dziecka po otwarciu oczu jest:
- obliczenie ile klocków zostało schowanych (np. w oparciu o liczbę klocków, które nie zostały schowane),
- podanie wyniku na palcach,
- sprawdzenie poprawności obliczenia przez odkrycie klocków i ich przeliczenie.
Za każdą poprawną odpowiedź jest punkt - liczman. Zabawa przebiega w ciszy, gdyż dzieci porozumiewają się gestami. Po każdym zadaniu następuje zamiana ról.
Edyta Jurys - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopeda. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 9 w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie). Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu Echo ho-ho! Blog nauczyciela terapeuty.
3 komentarze:
Najfajniejsza jest ta cisza...
Moim dzieciom podobało się wszystko ;)
Zrobię z kasztanami :) Fajny pomysł.
Prześlij komentarz