Pomysł na ścieżkę opowiadania opublikował na blogu Superbelfrów Krzysztof Jaworski.
Opowiadanie nie jest łatwą umiejętnością , zatem często pomagamy dzieciom historyjką obrazkową.
Tutaj jej modyfikacja. Dzieci wędrują po obrazkach opowiadania, które same stworzyły.
Malowanie poprzedza dyskusja i ustalenie wydarzeń, które warto umieścić na ścieżce oraz przydzielenie ich dzieciom.
Rysować można bezpośrednio na rolce tapety, szarego papieru lub na kartkach z bloku. Wówczas przyklejamy je w odpowiedniej kolejności i tworzymy ścieżkę.
Teraz czas na spacer z opowiadaniem.
Wydać się może, że w klasie jest wtedy głośno i nie sprzyja to nauce. Moim zdaniem jest odwrotnie, skupione są na zadaniu i na partnerze i wystarczy umówić się z dziećmi na jakiś sygnał kończący zadanie, by szybko skierować ich uwagę na inną czynność. Dodatkowo stosuję hasło "praca". To sygnał do oceny i w klasie zapada absolutna cisza. Oceniam pracę całej klasy. Jeśli dostaną kolejną naklejkę, okazują głośną aprobatę. Radość i okrzyki, aktywność przez większość czasu, zaangażowanie wielu zmysłów, powiązanie wielu aktywności, to korzyści dla których warto poświęcić dwie godziny lekcyjne.
Wiesława Kopf - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy. Prowadzi stronę gromadzącą komputerowe gry i zadania edukacyjne http://klasoteka.pl/
0 komentarze:
Prześlij komentarz