Na zajęciach wykorzystano aplikację ze strony internetowej . Na początku rozdałam dzieciom plansze z siatką oraz jeden klocek z układanki Jenga. Uczniowie "sterowali" klockiem. Mogli nim poruszać w lewo, prawo, w górę i w dół. Klocek mógł wykonać tylko jeden ruch. Ta zabawa miała pobudzić wyobraźnię przestrzenną. Potem przeszliśmy do strony, gdzie czekały zadania. Uczniowie przeszli kilka poziomów. Klocek wędrował po wyznaczonej trasie. Przy dobrze wybranej nawigacji przesuwał się, lecz jeśli ktoś wybrał błędną strzałkę zadanie rozpoczynał od początku. Zabawa bardzo skupiła uwagę dzieci.
osiągnięte efekty zajęć: kształtowanie wyobraźni przestrzennej, kształtowanie logicznego myślenia podczas sterowania klockiem na wyznaczonej trasie, wprowadzenie elementu programowania, nauka przez zabawę. Inna wersja tej zabawy, już bez wykorzystania tabletów: uczniowie mogą pracować w parach, trójkach, czwórkach. Wyznaczają na planszy START i METĘ. Każdy z nich wypowiada polecenie, związane z ruchem klocka, pionka, ludzika Lego - 3 pola w lewo, dwa pola w dół, jedno pole do góry. Mogą też opracować strategię zabawy, np. ludzik dociera do mety w 7 ruchach. Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile, autorka stron KLIKANKOWO oraz PATYCZAKI TABLECIAKI, w swej pracy wykorzystuje nowoczesne techniki informacyjno-komunikacyjne, pracuje z klasą na tabletach.
0 komentarze:
Prześlij komentarz