Wszystkie nauczycielki prowadzące ten blog wzięły udział w szkoleniu pt. "Projekt piktografia - jak skutecznie uczyć matematyki". Osobami prowadzącymi byli: prof. Małgorzata Żytko, dr Mirosław Dąbrowski oraz Anna Pregler. Dzięki uczestnictwu w tych wspaniałych warsztatach wiemy, jak ciekawie i mądrze zorganizować zajęcia, bo matematyka to nie tylko słupki i wypełnianie zadań w ćwiczeniach oraz kserowanych kartach pracy. To przede wszystkim zabawy i działania uczniów.
Często bywa tak, że uczniowie schematycznie rozwiązują zadania tekstowe. Nie czytając treści patrzą tylko na liczby. Od większej odejmują mniejszą, podobne dodają, jednocyfrową i dziesiątkę zazwyczaj mnożą. Stąd pomysł na nieco inny sposób ich rozwiązywania.
potrzebne pomoce: przygotowane zadanie tekstowe (ilość zależna od ilości grup), klej, nożyczki, kartka, długopis
Przygotowałam uczniom zadanie tekstowe - treść pomieszana, z nadmiarem danych.
Potem na dodatkowych suchościeralnych tabliczkach (mogą być zwykłe kartki) dzieci wspólnie rozwiązywały zadanie. Pojawiły się piktogramy zastępujące ilość baśni i lektur. Były też zapisy działań matematycznych.
Każda grupa pracowała we własnym tempie. Każda grupa wybrała własny sposób rozwiązania zadania. Na tym polegała indywidualizacja procesu kształcenia.
0 komentarze:
Prześlij komentarz