Umiejętność pracy w zespole, posługiwania się nowoczesną technologią informatyczną oraz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji to kluczowe kompetencje potrzebne każdemu człowiekowi dla sprawnego funkcjonowania w dorosłym życiu. Warto zatem organizować zajęcia sprzyjające doskonaleniu tych umiejętności.
Niedawno zaproponowałam moim drugoklasistom wirtualną wycieczkę do wrocławskiego ZOO.
Korzystaliśmy z tabletów i kodów QR. Pierwszy z nich przeniósł nas na stronę internetową wrocławskiego ZOO.
Najpierw uczniowie zapoznali się z jej zawartością i dostępnymi zakładkami. Na dużym ekranie obejrzeli krótkie filmiki z wybranymi mieszkańcami ogrodu. Potem przyszła kolej na konkretne zadania. Dzieci miały dowiedzieć się ile kosztuje grupowy ulgowy bilet do ZOO oraz sprawdzić godziny otwarcia ogrodu w dniu 8 kwietnia (środa). Miały również znaleźć regulamin zwiedzania ZOO i w oparciu o jego treść, napisać czego nie wolno robić w ogrodzie zoologicznym.
Drugi kod połączył nas ze stroną internetową Afrykarium, najnowszą atrakcją wrocławskiego ZOO.
Dzieci oglądały zdjęcia zwierzątek, czytały ciekawostki na ich temat. W ramkach rysowały najciekawsze ich zdaniem okazy. Po wykonaniu zadań dzieci oceniały ich trudność.
Wszystkie zgodnie stwierdziły, że najwięcej problemów miały ze znalezieniem godzin otwarcia ZOO i cen biletów. Równocześnie stwierdziły, że umiejętność szukania takich informacji w sieci jest bardzo przydatna, zwłaszcza wtedy, kiedy planuje się jakieś wyjście, np. do kina.
1 komentarze:
Bardzo ciekawy pomysł na zajęcia z tabletami. Cudowna lekcja dla uczniów - atrakcyjna, mobilizująca do pracy!!!
Prześlij komentarz