Jest ich coraz więcej! Klas, które pracują z tabletami. Dla wielu ludzi to po prostu kolejny gadżet, dla nas cudowne narzędzie edukacyjne. Wspaniałą definicję stworzyła Jolanta Okuniewska "współczesne wyposażenie piórnika". Ciągle szukamy nowych aplikacji, by uatrakcyjnić uczniom zajęcia. Ostatnio wykorzystałam QR Droid Aplikacja pozwala kodować adresy URL stron internetowych, obrazy oraz zwykły tekst. Na początku zajęć analizowaliśmy "budowę" zadań tekstowych. Uczniowie doszli do wniosku, że zawierają tekst, dane i pytanie.Po wylosowaniu karteczki z działaniem matematycznym każdy uczeń rozpoczął pracę nad konstruowaniem prostego zadania tekstowego. Zapisał je na tabliczce. Później musiał tą samą treść wpisać w aplikacji QR Droid (tekst). Każdy miał możliwość zmiany rozmiaru kodu oraz jego koloru. Ponadto uczniowie musieli dodać wizytówkę w postaci swego imienia. To był taki "autorski podpis". Okazało się, że kodu nie można bezpośrednio wysłać mailem, dlatego został zapisany w galerii. Tam został odnaleziony i wysłany. Wspaniałe zadania moich uczniów będą wykorzystane podczas kolejnych zajęć. Efekty zajęć: kształcenie logicznego myślenia podczas formułowania treści zadania tekstowego, czytanie ze zrozumieniem swoich tekstów i poprawne ich zapisanie, komunikowanie się z innymi w jasny i prosty sposób, wzbogacenie wiedzy na temat możliwości kodowania tekstów, obrazów, adresów internetowych w QR, praktyczne wykorzystanie urządzenia mobilnego i nowej aplikacji. Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile, autorka stron KLIKANKOWO oraz PATYCZAKI TABLECIAKI, w swej pracy wykorzystuje nowoczesne techniki informacyjno-komunikacyjne, pracuje z klasą na tabletach.
1 komentarze:
Rewoelacja!
Prześlij komentarz