Rozdajemy np. 6 klocków każdemu dziecku, lub grupom, jeśli nie starczy dla każdego dziecka.
Układamy za zasłoną budowlę z 6 klocków.Dzieci zadają pytania, na które odpowiadamy tak lub nie. Na podstawie tych pytań i odpowiedzi starają się ułożyć identyczną budowlę.
Pojawiają się pojęcia: kwadrat, prostokąt, podstawa budowli, kondygnacje, krawędź, płaszczyzna boku, szerokość, długość i wysokość bryły mierzona ilością klocków i symetria.
Dzieci i grupy mogą się łączyć i budować dla siebie budowle i liczyć użyte klocki. Kto najszybciej policzy stosując mnożenie?
Następnym etapem jest rysowanie wirtualnych budowli na tablicy interaktywnej i na własnych kartach: link do ćwiczenia na tablicę
Jest to zadanie niełatwe, lecz wspaniale rozwijające wyobraźnie przestrzenna.
1 komentarze:
Dziękuję Ci Wiesiu za wspaniałe znalezisko i bardzo ciekawy artykuł. Takie zadania to sztandarowe na konkursach matematycznych i warto je rozwiązywać.
Prześlij komentarz