Biegające dyktando - nieco inne niż zazwyczaj stosowane. Aktywizujące, angażujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, prawidłowej wymowy, spostrzegawczości i czujności ortograficznej. Przy czym dostarcza mnóstwa pozytywnej energii i radości! Przygotowujemy tekst z wybranymi trudnościami ortograficznymi (jednak przy pierwszym wprowadzeniu tego typu zabawy proponuję tekst łatwy). Możemy przygotować teksty o różnym stopniu trudności i ilości zdań, zależnie od umiejętności dzieci. Wcześniej rozwieszamy na korytarzu teksty, na stolikach przygotowujemy czyste kartki i pisaki. Dzielimy klasę na zespoły. Zadaniem uczniów jest: 1. Przeczytanie zdania, 2. podyktowanie koledze w brzmieniu identycznym jak z kartki (no, a jeśli się zapomni, trzeba pobiec jeszcze raz), 3. następuje zamiana ról, tak, by wszyscy brali udział w zabawie, 4. sprawdzenie przez grupy swych tekstów. Życzę miłej zabawy! Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile, autorka stron KLIKANKOWO oraz PATYCZAKI TABLECIAKI, w swej pracy wykorzystuje nowoczesne techniki informacyjno-komunikacyjne, pracuje z klasą na tabletach.
1 komentarze:
W poniedziałek będziemy szaleć, bo moje czwartaczki mają obiecane "biegane dyktando".
Prześlij komentarz