Możliwości wykorzystania domino na matematyce jest wiele. Dziś pierwszoklasiści dodawali oraz zapisywali działania w zeszycie. Mieli wybór, co do zakresu liczbowego. Mogli dodawać oczka z jednego kamienia, z dwóch lub trzech. Pracowali w swoim własnym indywidualnym tempie.
Większość uczniów dodawała oczka z dwóch, trzech lub czterech kamieni. Dodawali w ten sposób w zakresie powyżej 30 przekraczając progi dziesiątkowe. Stosowali różne strategie. Zapisywali działania zawierające kilka składników. Z dumą pokazywali wyniki wykraczające poza 30. Pojawił się też wynik 41.
Beata Skrzypiec - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne. Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogach Klasowy pamiętnik oraz Nauczanka.
0 komentarze:
Prześlij komentarz