piątek, 13 marca 2015

Gramy Haendla i Straussa

Uwielbiam metodę aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss. Najważniejsze jest w niej to, aby dzieci słuchały muzyki, polubiły jej różne gatunki i były na nią wrażliwe. One podświadomie nabierają wiedzy o motoryce, rytmie, harmonii, dynamice, instrumentarium. Doświadczają tego „na sobie”, „przeżywają na sobie”, z pewnością zapamiętają do końca życia i nie pomylą tych utworów z żadnym innym. Bardzo ważne jest, aby dzieci nie czyniły niczego automatycznie, zastanawiały się (przy pomocy pytań nauczyciela), dlaczego ta muzyka taka jest. Dzięki tej metodzie dzieci potrafią "czytać" partytury. A sama znajomość wartości nut i pauz nie jest łatwa.

 

Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile, autorka stron KLIKANKOWO oraz PATYCZAKI TABLECIAKI, w swej pracy wykorzystuje nowoczesne techniki informacyjno-komunikacyjne, pracuje z klasą na tabletach.

0 komentarze:

Prześlij komentarz