Do rozróżniania liczb parzystych i nieparzystych
wykorzystuję różne liczmany, najczęściej jest to fasolka. Uczniowie pod liczbą
z kartonikiem układają (parami) tyle fasolek, ile wskazuje liczba z kartonika.
Po ułożeniu wszystkich liczb, dzieci widzą,
które liczby mają pary, a które
liczby par nie posiadają. Liczby z parami to liczby parzyste, te bez par - to
liczby nieparzyste.
Można
wykorzystać ułożone liczmany do dalszej
zabawy, np. dodawać liczby parzyste ze sobą, nieparzyste, dodawać liczby
parzyste z nieparzystymi, porównywać liczby między sobą, mówić o sąsiadach
liczb, np. sąsiadami liczby 6 jest…, odczytywać liczby, mówić, która z liczb
jest większa o 3 od podanej przez kolegę.
Małgorzata
Wiśniewska nauczyciel wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr1 im. Armii
Krajowej w Ostródzie. W swojej pracy wykorzystuję aktywne metody pracy z
uczniem.
0 komentarze:
Prześlij komentarz