Pages

wtorek, 17 marca 2015

ś czy si?

D:\DYSK - D - ZGRANY - 16.03.2013\ZDIĘCIA\Zgrane 14.03.2015\Zgrane 14.03.2015 012.jpg Potrzebne:


  • chusta animacyjna
  • kartki z napisami „ś,si”
  • karty z ilustracjami, w których nazwie występuje „ś" lub "si"
Ćwiczenie oparte jest na zasadach znanej zabawy „Wiewiórki do dziupli”. 

Dzieci losują karty z rysunkami, w których nazwie jest „ś” lub„si”. Biegają po sali, na umówiony sygnał i hasło – „Wiewiórki do dziupli” -zajmują odpowiednie pole na chuście animacyjnej (np.2 pola koloru żółtego to„ś”, 2 pola koloru niebieskiego to„si”). 

D:\DYSK - D - ZGRANY - 16.03.2013\ZDIĘCIA\Zgrane 14.03.2015\Zgrane 14.03.2015 001.jpg

Następnie sprawdzamy, czy uczeń ustawił się na odpowiednim polu, jeżeli ustał  niewłaściwie, możemy przesunąć go na inne pole, po analizie  i  upewnieniu się jak piszemy dany wyraz staje na właściwym polu. Przechodząc do sali lekcyjnej kontynuujemy zabawę –przyporządkowując karty do właściwego domku –W którym domku mieszkają poszczególne „rysunki na kartach”? Zmiękczenia to trudne zagadnienie dla uczniów klas I-III, dlatego też należy poświęcić temu zagadnieniu dużo czasu i najlepiej w formie zabawowej.
D:\DYSK - D - ZGRANY - 16.03.2013\ZDIĘCIA\Zgrane 14.03.2015\Zgrane 14.03.2015 014.jpg

D:\DYSK - D - ZGRANY - 16.03.2013\ZDIĘCIA\Zgrane 14.03.2015\Zgrane 14.03.2015 016.jpg

D:\DYSK - D - ZGRANY - 16.03.2013\ZDIĘCIA\Zgrane 14.03.2015\Zgrane 14.03.2015 020.jpg




Małgorzata Wiśniewska nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr1 im. Armii Krajowej w Ostródzie. W swojej pracy wykorzystuję aktywne metody pracy z uczniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz