Mogą mnożyć przez siebie ilość oczek z płytki. Gdy wylosują dwie płytki mogą dodawać do sobie oczka z jednej, potem z drugiej i mnożyć wyniki. Mogą w ten sposób bawić się w parach, dzięki czemu dojdzie element grywalizacji oraz kontroli koleżeńskiej.
Postanowiłam zaprojektować z uczniami domino, ale zamiast kropek użyć obliczeń i wyników. W kolejnym kroku wykonamy domino tylko z działaniami matematycznymi. Już podczas tworzenia domino uczniowie musieli sporo liczyć, kontrolować obliczenia, pomagać sobie. Każdemu zależało, żeby jego gra była ciekawa dla kolegów.Podczas zabawy niektórzy stwierdzili, że te działania były za łatwe, a tamte za trudne. Wspaniały moment na rozmowę dlaczego tak się stało i jak usprawnić pracę nad kolejnymi wersjami matematycznego domino.
Tu szablon domino http://www.mathwire.com/literature/domtrain.pdf
Inne inspiracje http://www.dltk-cards.com/dominos/index.htm
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz