Wystarczy biała kreda i zestawy działań matematycznych przygotowanych poprzedniego dnia, aby przeprowadzić zajęcia na podwórku szkolnym i zapewnić dzieciom pobyt na świeżym powietrzu.
Dzielimy klasę na kilkuosobowe grupy. Zespoły otrzymują zadanie, aby narysować na płycie boiska chodniki liczbowe od 1 do 25. Każdemu uczniowi wręczamy długą listę działań składających się z kilku liczb i do dzieła!
Uczniowie spacerują po chodnikach w przód i w tył, liczą, zapisują wyniki, porównują je potem z wynikami kolegów. Wyszukują swoje błędy i poprawiają je. Pracują we własnym tempie, stosują różne strategie.
Matematyka podwórkowa? Czemu nie!
Beata Skrzypiec - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne. Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogach Klasowy pamiętnik oraz Nauczanka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz