Wprowadzenie pojęcia jednego metra w klasie pierwszej może być okazją do przeprowadzenia lekcji matematyki poza klasą. Wystarczą miarki dla każdego dziecka i stabilna pogoda. Pytanie: Gdzie jest jeden metr? - dla pierwszoklasistów było bardzo radosnym wyzwaniem, okazją do ruchu i pobytu na świeżym powietrzu. Zaangażowanie dzieci w wykonanie tego zadania było naprawdę bardzo duże. I radosne okrzyki: Proszę pani, jeden metr!
Muszę przyznać, że trudno było nadążyć za odkryciami dzieci. Wykazały się dużą pomysłowością i entuzjazmem. Matematyka podwórkowa to dobry pomysł na edukację wczesnoszkolną.
Beata Skrzypiec - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne. Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogach Klasowy pamiętnik oraz Nauczanka.
0 komentarze:
Prześlij komentarz