niedziela, 29 listopada 2015
sobota, 21 listopada 2015
Zgadnij, jaką jestem liczbą?
Znacie grę "Zgadnij kto to?" To gra detektywistyczna dla 2 osób, polegająca na odgadnięciu, jaką postać (obrazek) wybrał przeciwnik, dzięki zadawaniu odpowiednich pytań.
sobota, 14 listopada 2015
Obrazki z soli
poniedziałek, 9 listopada 2015
Wesoła pięciolinia
W tym roku rozpoczęłam z uczniami naukę gry na flecie. Nuty, pięciolinia i gama C-dur to było poważne wyzwanie. Widziałam, że nie jest to łatwe i sprawia uczniom problem. Stąd pomysł zabawnej pięciolinii,
Kotylion w barwach narodowych
niedziela, 8 listopada 2015
Mnożenie może być zabawą!
Nauka tabliczki mnożenia wcale nie musi być żmudna i zniechęcająca jeśli zaproponujemy dzieciakom grę, która spowoduje tyle radości, że zapomną iż uczą się mnożyć.
czwartek, 5 listopada 2015
"Państwa-miasta" gra dla klasy II i III
Kto to jest? Co to jest?... Ćwiczymy rozpoznawanie rzeczowników grając w uproszczoną grę z mojego dzieciństwa Państwa-miasta.
Na tablicy rysuję tabelę. W pierwszym wersie imię, zwierzę, roślina, przedmiot. Nie wprowadzam jeszcze nazw państw i miast. Mamy czas :) To jest pierwszy raz z taką grą. Niektóre dzieci jej nie znają, więc muszę zmienić reguły.
Gramy grupowo. Każdej grupie przydzielam jedną kartkę. Lider grupy rysuje na niej tabelę. Ja w myśli recytuję alfabet, a wybrane dziecko z danej grupy mówi stop. Uczniowie zmuszeni są pracować w ciszy, bo za wyraz, który się nie powtórzy w innych grupach można otrzymać 50 punktów. Odpowiednio za powtórzony dwukrotnie 30 pkt., trzykrotnie 20 pkt., czterokrotnie 10 pkt.
Są emocje i nauka. Dzieci uczą się od siebie wzajemnie.
Gra fantastycznie integruje treści edukacji polonistycznej i matematycznej. Liczymy w pamięci dziesiątkami. Rozwijamy umiejętność wypełniania i odczytywania tabeli. Nie ograniczam zakresu liczenia do 100, co widać na załączonej fotografii.
Edyta Jurys - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopeda. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 9 w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie). Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu Echo ho-ho! Blog nauczyciela terapeuty.
Na tablicy rysuję tabelę. W pierwszym wersie imię, zwierzę, roślina, przedmiot. Nie wprowadzam jeszcze nazw państw i miast. Mamy czas :) To jest pierwszy raz z taką grą. Niektóre dzieci jej nie znają, więc muszę zmienić reguły.
Gramy grupowo. Każdej grupie przydzielam jedną kartkę. Lider grupy rysuje na niej tabelę. Ja w myśli recytuję alfabet, a wybrane dziecko z danej grupy mówi stop. Uczniowie zmuszeni są pracować w ciszy, bo za wyraz, który się nie powtórzy w innych grupach można otrzymać 50 punktów. Odpowiednio za powtórzony dwukrotnie 30 pkt., trzykrotnie 20 pkt., czterokrotnie 10 pkt.
Są emocje i nauka. Dzieci uczą się od siebie wzajemnie.
Gra fantastycznie integruje treści edukacji polonistycznej i matematycznej. Liczymy w pamięci dziesiątkami. Rozwijamy umiejętność wypełniania i odczytywania tabeli. Nie ograniczam zakresu liczenia do 100, co widać na załączonej fotografii.
Edyta Jurys - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopeda. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 9 w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie). Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu Echo ho-ho! Blog nauczyciela terapeuty.
Moje miejsce w świecie