wtorek, 29 grudnia 2015

Dwadzieścia pytań, czyli tworzymy kolekcje

Grę "20 pytań" wykorzystuję w edukacji matematycznej w ramach Projektu Piktografia. Jest na tyle prosta i lubiana przez uczniów, że postanowiłam przygotować jej świąteczną wersję.

Do rozegrania gry należy przygotować 20 lub więcej piktogramów. Oto  plansze z obrazkami o tematyce świątecznej.
Uczniowie rozcięli obrazki przygotowując się do gry.

 Podzieliłam klasę na zespoły trzyosobowe. Dwie osoby są graczami, a jedna sędzią.
Gracz I wybiera jeden obrazek. Może zaznaczyć go od spodu kropką. Zgłasza swój wybór sędziemu. Gracz II zadaje pytania przeciwnikowi, eliminując kolejne obrazki. Gracz I może udzielać tylko odpowiedź TAK lub NIE.
Sędzia na tabliczce suchościeralnej liczy pytania, które zadał gracz II.
Po odgadnięciu obrazka gracz otrzymuje tyle punktów ile wynosi różnica liczby 20 i liczby zadanych pytań. W drugiej rundzie role się odwracają.


Beata Skrzypiec - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.  Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie).  W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjneSwoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu klasowym oraz blogu nauczycielskim.  Realizuje projekt "Piktografia" w swojej klasie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz