Znalazłam ostatnio taniec. Dzieci moje nazwały tą zabawę ORTOTANIEC. Na tablicy rysują postać i przyporządkowują rękom, nogom i głowie: rz, ż, ch, h, u, ó.
Na kartkach wypisują wyrazy z trudnością ortograficzną i dają "dyrygentowi". Włączamy muzyczkę, dyrygent pokazuje wyraz z trudnością a ortotancerz macha odpowiednią częścią ciała. Na początku wyraz zapisany całkowicie, następnie utrudniamy i w miejscu trudności jest luka. Można zabawę urozmaicać, dobierać w pary i tańczą w parze. Moim sprawiło to wiele radości. Polecam.
Monika Antosik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi oraz logopeda w Logofiglach, która lubi łamać szkolne schematy. Zwolenniczka neurodydaktyki, pedagogiki Marii Montessori oraz nauki przez zabawę.
Rewelacyjny pomysł!
OdpowiedzUsuń