Pages

piątek, 8 stycznia 2016

Muchy matematyczne.


Klasę dzielimy na grupy pięciosobowe. Każda grupa otrzymuje dwie packi na muchy, obrus foliowy z zapisanymi wynikami, narysowanymi muchami i kopertę z 20 działaniami.
Działania  wydrukowałam i zafoliowałam. Do pisania i rysowania użyłam pisaka permanetnego. Dwie grupy otrzymały karty z mnożeniem w zakresie 30, trzy grupy karty z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 50. Dzięki zamianom stolików dzieci pracują w " stacjach zadaniowych".
Jedna osoba wyjmuje kartę z działaniami z koperty i pokazuje graczom. Wygrywa ten zespół, którego członek szybciej "pacnie" wynik obliczenia. Gracze w grupie wymianiają się packami. Gdy koperta jest pusta, gracze zamieniają się miejscami. Tym razem inna osoba pokazuje karty z działaniami, dzieci w grupach też zamieniają się miejscami.
Gra sprawiła dzieciom moc radości. Niestety należy liczyć się z hałasem, bo emoje są naprawdę duże.
Pomysł na grę z muchami podsunęła Asia Apanasewicz  - do pocztania poniżej:
http://www.edunews.pl/images/pdf/iw2015-glos-nauczycielski.pdf




 

Jolanta Okuniewska - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Ambasador międzynarodowego programu eTwinning. Autorka bloga tableciaki.blogspot.com i ebooka "Technologie są dla dzieci, poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej".

4 komentarze:

  1. Bardzo nam się podoba! Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, matematyka wcale nie musi być nudna. Fantastyczny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę, matematyka wcale nie musi być nudna. Fantastyczny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Superowa gra, u mnie tez bedzie , tylko ,że z komarem -boje sie że mnie pacną przy okazji

    OdpowiedzUsuń