Do konstruowania opowiadań z uwzględnieniem zdarzeń w czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym zazwyczaj wykorzystujemy historyjki obrazkowe. Żeby urozmaicić naukę umiejętności przewidywania, określania przyczyn i skutków, zachęcam do sięgnięcia po "Opowieści z obrazka".
Możemy zastosować reprodukcje obrazów, nietypowe i tajemnicze fotografie. Pod nimi zapisujemy zmuszające do myślenia pytania, dzięki którym dziecko snuje swoją opowieść. Co jest ważne - opowieści powinny "ożywiać" obrazy/fotografie, a nie je opisywać.
Kolejnym etapem może być poszukiwanie przez dzieci reprodukcji obrazów, ciekawych zdjęć i tworzenie na ich podstawie opowieści.
Beata Piotrowicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w oddziale Montessori, terapeuta pedagogiczny w SP nr 7 w Świdniku (woj. lubelskie). W swojej pracy stawia na aktywność własną dzieci, ich samodzielność, twórczość. W wolnych chwilach szuka inspiracji i tworzy pomoce dydaktyczne, które uaktywniają proces nauczania.
Bardzo dobry pomysł na uruchomienie wyobraźni i tworzenie historii
OdpowiedzUsuń