czwartek, 5 maja 2016

Ortokwiatki

Na wiosnę urosły nam ortokwiatki.  A było to tak…
Do wzrostu ortokwiatek potrzebuje nakrętek i wyrazów sprawiających trudność zapisanych na karteczkach. Nakrętka to centrum ortokwiatka, na niej zostaje zapisana litera ó lub u, rz, ż, ch, h.


Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda grupa wybiera swojego lidera. Reprezentant grupy losuje nakrętkę. Na stole znajdują się płatki (kartoniki z wyrazami). Zadaniem grupy jest utworzenie jak największej ilości ortokwiatów. Każdy kwiatek musi mieć dziesięć płatków, a kolejną nakrętkę można wylosować po stworzeniu kompletnego ortokwiatka. Kiedy pierwsze zadanie zostaje wykonane, możemy przejść do następnych np.:
·         wyrazy zapisane na płatkach wybranego ortokwiatka, ułóż w kolejności alfabetycznej;
·         znajdź wszystkie wyrazy z ó wymiennym;
·         znajdź wszystkie wyrazy, które spełniają zasadę…

Ortofrajda sprawia, że kwitną ortokwiatki i wzajemna współpraca, a dziecięce neurony pracują na najwyższych obrotach. 


Joanna Wicherkiewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, absolwentka pedagogiki włączającej i resocjalizacyjnej. Poetka. Pracuje w Zespole Szkół w Uniejowie.

1 komentarze:

A jeśli do ortokwiatka dodamy łodyżkę i polecimy znaleźć listek z zapisaną odpowiednia regułą ortograficzną, możemy mieć takie kwiatki ze starszakami, np. w klasach 4-6.

Prześlij komentarz