Na zajęciach w-f ma być dużo biegania i hałasu, bo zwykle na korytarzach nie pozwala się biegać. Tłum dzieci i bezpieczeństwo podczas przerw to trudna sprawa dla dyżurujących nauczycieli. Dlatego bardzo lubię zajęcia w sali gimnastycznej, a co dopiero dzieci!
Nawet biegana matematyka jest atrakcyjna. Do tego ogrom emocji i zabawa murowana. Dzieci dzielimy na 3 zespoły. Musimy przygotować kartoniki, na których zapiszemy wyniki oraz pasujące do nich działania. Każdy rząd ma te same wyniki i te same działania. Jeśli w rzędzie jest 7 osób, to musi być 7 kartoników z wynikami i 7 kartoników z działaniami.
Układamy kartoniki z wynikami przed każdym rzędem - w słupku, ale w róznej kolejności. Kartoniki z obliczeniami mieszamy i kładziemy wszystkie razem . Na sygnał startują zawodnicy z każdego rzędu, wybierają kartonik z obliczeniem do dowolnego wyniku i kładą go obok. Kolejny zawodnik staruje, gdy zostanie dotknięty przez zawodnika powracającego.
Zadanie można utrudnić licząc do pięciu, gdy zawodnik poszukuje kartonika z obliczeniem.Gdy w tym czasie go nie znajdzie wraca do swojego rzędu.
Wygrywa ten zespół, który najszybciej ułoży wszystkie kartoniki z obliczeniami obok kartoników z wynikami.
Jolanta Okuniewska - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Ambasador międzynarodowego programu eTwinning. Finalistka konkursu Global Teacher Prize 2016, Honorowy Profesor Oświaty. Autorka bloga tableciaki.blogspot.com i ebooka "Technologie są dla dzieci, poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej".
0 komentarze:
Prześlij komentarz