Metoda świateł OK na pewno wszystkim znana może służyć w wielu sytuacjach. Dziś proponuję światła przyczepić na tablicy korkowej, ścianie, szafie lub drzwiach, aby uzyskiwać szybką informację zwrotną od uczniów.
Co jest potrzebne?
Wystarczą trzy plastikowe lub papierowe talerzyki oraz klamerki z imionami. Uczniowie po zakończonej lekcji lub dniu przyczepiają swoje imię do właściwego talerzyka.
Do czego wykorzystuję?
Nowa wiedza i umiejętności z lekcji...
Moja praca na lekcji...
Moje zachowanie...
Moje zaangażowanie w lekcję...
A Wy? Korzystacie ze świateł?
Kończycie zajęcia dając uczniom szansę na przemyślenie danego dnia?
Ocenianie kształtujące na dobre rozgościło się w większości szkół. Jednym z jego proponowanych elementów jest uzyskiwanie od uczniów informacji zwrotnej. Dzięki temu zarówno oni, jak i my nauczyciele wiemy, czy zajęcia, które się kończą dały coś uczniom, czy osiągnęliśmy zamierzone cele. Dzięki temu, oni sami mogą zastanowić się nad swoją pracą, zaangażowaniem i tym, czy lekcja była dla nich nowa, ciekawa, czy może tego dnia za bardzo się nie napracowali... Serdecznie wszystkich, którzy jeszcze nie próbowali zachęcam do wykorzystania takiej metody uzyskiwania informacji zwrotnej.
Sabina Piłat. Nauczycielka klas I - III w warszawskiej szkole podstawowej. Autorka bloga www.wmk.edu.pl. Pracowała także w przedszkolach prowadząc zajęcia przygotowania do nauki czytania i pisania, na rok została lektorem angielskiego w Madrycie, a także dziennikarką w warszawskim wydaniu Gazety Stołecznej. Prywatnie oswaja nowe technologie, maluje kolczyki i jeździ po świecie.
0 komentarze:
Prześlij komentarz