Umówiliśmy się z uczniami, że żółte
kubeczki będą oznaczać tysiące, czerwone-setki, granatowe-dziesiątki, a
zielone-jedności, Najpierw z kubeczków układaliśmy różne liczby. Kiedy
ta umiejętność została opanowana, przyszła kolej na odejmowanie sposobem
pisemnym, z przekroczeniem progu dziesiątkowego, ponieważ tego typu
działania sprawiają dzieciom najwięcej problemów. Na
tabliczkach suchościeralnych zapisywałyśmy działanie sposobem pisemnym.
Z kubeczków układaliśmy odjemną.
Kiedy musieliśmy pożyczyć jeden granatowy
kubek z grupy dziesiątek (bo brakowało nam jedności), zamienialiśmy go
na 10 zielonych. Kubeczki pobieraliśmy z banku kubeczków. Wcześniej
powiedziałam dzieciom, że w poszczególnych grupach (setek, dziesiątek,
jedności) nie
można mieszać kubeczków w różnych kolorach. Podobnie robiliśmy z
setkami
i tysiącami.
autor: Monika Walkowiak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz