Kolorowe kubki w mojej klasie to codzienność. Powstają wielkie budowle, wykorzystujemy je do kodowania, grania, i wielu innych zabaw. Tym razem zaproponowałam uczniom budowanie z częściami mowy. Stworzyłam kartę pracy, na której narysowałam schemat konstrukcji z kubeczków i wpisałam w nie różne wyrazy. Zadaniem dzieci było rozróżnienie, czy dany wyraz jest czasownikiem, rzeczownikiem, przymiotnikiem, czy przysłówkiem. Gdy to zrobiły, musiały ustawić w odpowiednim miejscu kubek danego koloru, np. czasownik - kubek czerwony.
Gotową kartę pracy stworzyłam tylko za pierwszym razem. Potem umówiłam się z dziećmi na rysowanie uproszczonego schematu budowli na tablicy :)
autorka: Karolina Gaweł, nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr 3 w Olsztynie. Trenerka w programie Zaprogramuj Przyszłość oraz Mistrzowie Kodowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz