Utrwalanie symboli wielkanocnych, poszerzanie słownictwa związanego z nadchodzącymi świętami może być nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim kreatywne i atrakcyjne dla uczniów. Jak to zrobić?
Warto wykorzystać w tym celu ulubiony gadżet dzieci, czyli spinnery.
Jak wykorzystać przygotowaną przez nas kartę pracy do nauki ze spinnerami?
Uczniowie(2-3 osoby) losują kolejno 3 wyrazy za pomocą spinnera, które poprawnie muszą nazwać i wypowiedzieć. Jeśli właściwie nazwą symbole, zakreślają je na karcie z obrazkami. Wygrywa ta osoba, która zakreśli najwięcej obrazków. Możemy ustalić, że gramy tak długo, aż nie zakreślimy wszystkich obrazków, lub ustalić czas np. 10 minut.
Inna opcja gry może polegać na tym, że dziecko zakreśla w taki sposób obrazki, aby jako pierwsze zdobyć rząd poziomy lub pionowy. Dla starszych dzieci można pokusić się o konieczność wskazania np. liczby mnogiej wylosowanych obrazków lub podaniu rodzaju rzeczownika. Dodatkowo dzieci mogą mieć za zadanie np. układać zdania z wylosowanymi wyrazami, czy dokonać kategoryzacji.
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl . Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
0 komentarze:
Prześlij komentarz