Działania aktywizujące i angażujące uczniów przynoszą największe efekty edukacyjne i wychowawcze. Każda kształtowana umiejętność uczniów powinna być doskonalona z wykorzystaniem aktywności i kreatywności uczniów. #Codeweek zmobilizował nas do zakodowania matematycznych, kubeczkowych wież. Na czym polegało zadanie?
Najpierw uczniowie przygotowali kubeczki z naklejonymi na nich liczbami( wyciętymi ze starych kalendarzy), a następnie przygotowałyśmy dla nich karty pracy.
Uczniowie musieli odkodować brakującą liczbę w wieży, lub ułożyć taką konstrukcję, która spełniała dany warunek lub przedstawiała wylosowaną liczbę.
Dzięki tym ćwiczeniom uczniowie aktywnie doskonalili umiejętność dodawania liczb w zakresie 5,10, 20.
Przykładowe karty pracy udostępniamy do wydruku. Plik do edycji swoich propozycji również wstawiony poniżej.
Karty pracy do wydruku pobierz TUTAJ
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl . Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.
0 komentarze:
Prześlij komentarz