piątek, 9 listopada 2018

Kodowanie z Polską w tle- karty pracy

Wszystkie aktywności, które przybliżają naszym uczniom symbole narodowe, tradycje i historię Polski są bardzo potrzebne i przyniosą na pewno zamierzone efekty.
Uczniowie potrafią być kreatywni, twórczy i  aktywni na zajęciach jeśli zaproponujemy im nieszablonowe zadania. My jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody pracy w codziennych zajęciach.
Dlatego tym razem proponujemy utrwalanie symboli narodowych i skojarzeń z Polską poprzez proste aktywności z kodowaniem. Przygotowałyśmy karty pracy, które mamy nadzieję są dla dzieci an tyle atrakcyjne, że zmotywują do twórczej pracy, a przy okazji rozwiną logiczne myślenie, orientację przestrzenną i utrwalą pożądaną wiedzę na temat Polski.

Zadanie polega na odczytaniu kodu z planszy literowej. Wyznacznikiem kodu są kolorowe kółka oraz strzałki, które wskazują kierunek do odczytania właściwej litery. Karty mają 3 poziomy trudności i można je dostosować do umiejętności uczniów. Zaczynamy od najłatwiejszej, gdzie dzieci odczytują wyrazy za pomocą kodu strzałkowego. Druga, gdzie uczniowie mają za zadanie odczytać wyraz zakodowany poprzez kolorowe kółka i strzałki i ostatnia karta pracy, w której dzieci muszą sami zakodować wskazany wyraz.

Jeśli posiadacie podłogowe maty do kodowania to warto najpierw zaprezentować zadanie na dużej powierzchni i przejść do kart pracy.


Karta pracy nr 1 do pobrania TUTAJ
Karta pracy nr 2 do pobrania TUTAJ
Karta pracy nr 3 do pobrania TUTAJ




Zyta Czechowska  i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl . Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej.

0 komentarze:

Prześlij komentarz