Znamy dobrze zabawę w bingo, ale tym razem będzie to bingo inaczej. Potrzebujemy tabliczki suchościeralne lub kartki włożone w foliowe koszulki oraz pisaki do tabliczek.
Nauczycielka dyktuje wyrazy, dzieci piszą na tabliczkach. Po każdym podyktowanym wyrazie i upewnieniu się, że wszyscy go zapisali następuje komentowanie pisowni, przypomnienie zasady lub skojarzenia. Ważne jest, aby zapisać wyrazy z każdej grupy poznanych części mowy.
Kiedy wszystkie wyrazy zostaną podyktowane zaczyna się właściwa zabawa. Nauczycielka mówi np. RZECZOWNIKI, w wyznaczonym czasie uczniowie muszą wytrzeć wszystkie wyrazy oznaczające rzeczowniki. Następnie nauczycielka lub chętny uczeń odczytuje wyrazy, które powinny zostać na tabliczkach. Jeśli są takie osoby, które wykonały zadanie poprawnie, to pozostałe dzieci biją im brawo.
Jeśli na tabliczkach u innych dzieci zostały wyrazy, które powinny zostać starte, to należy je otoczyć pętlami, żeby nie myliły dzieci podczas kolejnego etapu zabawy, czyli wycierania. Kolejnymi wyrazami do wycierania mogą być np. CZASOWNIKI. Powtarzamy czynności aż do wytarcia wszystkich części mowy.
Na koniec analizujemy wyrazy, które dzieci otoczyły pętlami, a powinny być starte. Przypominamy informacje o częściach mowy i bawimy się dalej.
Uwaga. Na początku warto podyktować 8 wyrazów, potem nieco więcej.
Jolanta Okuniewska
0 komentarze:
Prześlij komentarz